Julia Kunkel - Tävlingsryttare

Direktlänk till inlägg 10 april 2013

Ponnygaloppen drar igång på söndag

Av Julia Kunkel - 10 april 2013 21:30

På söndag är det vårpremiär för ponnygaloppen på Täby Galopp. Första start är 14:30.


Igentligen skulle detta år vara ledigt från galoppbanorna, men tydligen inte...

Familjen Pettersson som äger D-ponnyn Son of river sökte i början av detta år en jockey, till denna galopp säsong. Jag verkade fått frågan först eftersom jag fick ett meddelande via facebook den 6 mars av Ewa (kvinnan i familjen) som innehöll lite text där det stod...


Ewa skrev: Hej! Har du tid/ lust att tävla galopp med River denna säsong?


Jag skrev tillbaka: Tyvärr, har inte tid. Håller på att ta travlicens....


Ewa skrev: Ok lycka till.


Jag tänkte över det jag skrev till Ewa, och sa till mig själv det skulle nog vara roligt att starta "River". Det tog bara några dager innan jag skickade ett meddelande tillbaka till Ewa Pettersson. Som innehöll...


Jag skrev: Hej!


Ewa skrev: Hej!


Jag skrev: Jag kommer nog att tävla lite galopp iår iallafall, då det inte kommer vara travtävlingar. Men om jag ska tävla "River" så vill jag att ni ska hålla honom i kondition. Så att jag har tid för skolan och mina egna ponnyer.


Ewa skrev: Ok det kan vi göra. Älsta dotter Elin rider honom ca 4-5 dagar i veckan nu, och ibland rider yngsta dottern Nora också. Har du lust att rida nåt iallafall innan loppen så du känner hur han är. Han ska starta Dalva i april tänkte vi. Vill du tävla då så måste jag fixa med blanketten förhyrning av ponny som finns på hemsidan unggalopp.nu. Jag kan ju skicka in den när hans vaccination skickas in.


Jag skrev: Jag vill tävla River den 7 april. Det vore bra om jag kunde rida honom något innan den tävlingen. Ska jag rida i min dress eller Elins? Om de andra tävlingarna under året, får vi prata om när det närmar sig...


Ewa skrev: Du kan ju ha din dress. Du kan bara säga till när du vill rida honom.


Jag skrev: Ok till att ha min dress. Men pricis när jag tryckt enter för att skicka, kom jag på detta: Förresten! Det går ju inte att jag rider med min dress i galoppen eftersom jag ska ha den inom travet. Vem ska tävla River då jag är på trav? Elin?


Ewa skrev: Ja, Elin ska tävla River då eller ingen alls.


PAUS! Vi skrev lite andra grejer i mellan vårat samtal som bland annat om Rivers galopp säsong 2011, men sen kom vi helt plötsligt in på travet...


Jag skrev: Ifall du vill veta när min travkurs/ utbildning slutar så gör den det i maj.


Ewa skrev: Aha, är kursen svår svårt?


Jag skrev: Nja...


Ewa skrev: Tack gumman, för att du vill tävla River iår.


Jag skrev: Bara en Smiles. :)


Skrev även lite privat mellan oss, som jag inte tycker ALLA behöver veta...

handlade bland annat om kosnader och så vidare.


Jag skrev: Ville du Ewa att jag skulle starta den 7/4?


Ewa skrev: Om du kan så vore det ju jättekul om du startar 7 april. Jag kan anmäla och fixa alla papper med ryttarbyte osv.


Vi skrev mycket mera men orkar inte skriva allt!

Allt började liksom på facebook, frågan och alla svaren!


Startlista 7 april

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia Kunkel - 17 augusti 2013 22:30

I dagens lopp på Täby red jag för en säker andra placering. Efter dagens sjunde deltävling i Dalva De Oliveira Ponnyserie, ligger jag och Son of river just nu på en 4:e plats.   Nästa tävling som väntas för oss på Team JK blir landskampen mellan ...

Av Julia Kunkel - 14 juli 2013 23:52


Detta är den bästa känslan, att vara med dig.Detta ögonblick är perfekt, när jag ser på dig.Första gången i mitt liv, blev jag förälskad i dig därför du är den du är...Aldrig skall jag glömma köpet för dig, då jag blev kär bara att se på dig.Vänligen...

Av Julia Kunkel - 13 juli 2013 22:50


        

Av Julia Kunkel - 21 juni 2013 15:45


Glad midsommar på er alla! Det blev i år en annorlunda midsommarafton då vi inte firade i Stigtomta, utan istället var vi hemma på landet för att grilla med morfar Guy Hoppas ni haft en bra dag och att eran sommar blir underbar! ...

Av Julia Kunkel - 17 juni 2013 18:45

Prisutdelning med sponsorn Kjell ägaren av Täby Stall & Foder.   Målet närmar sig, fantastiska ponny!   Segerintervju med Hans G Lindskog   ...


Hej på er trevligt att du hittade hit! Jag heter Julia Kunkel är 16 och bor i Sörmlands lilla Nyköping. Min blogg handlar framförallt om min egna ponny Anima. Skulle bli jätteglad om just ni vill fullfölja Animas utveckling från fölunge → den stabil

                Valentina F

 

Valentina F är ett sto född 2006, e: Visconti - u: Donna. Valentina F och jag blev ett par första gången jag provred henne. Den 24 Maj 2011 blev hon äntligen min.   

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards