Julia Kunkel - Tävlingsryttare

Alla inlägg under december 2012

Av Julia Kunkel - 9 december 2012 22:45

Då har det gått 5 månader sen Valentina fasnade i tågrälsen, på väg ner till sommarhagen med mig på ryggen.

Jag klarade mig bra ifrån olykan med lite skrapsår, medans Valentina inte gjorde det. Hon lyckades på något konstigt sätt glida ner mellan rälsen och övergångs plankorna, med ett framben oh ett utav bakbenen under varandra (typ i kors låg hon med benen...)
Så det var en väldig panik med att stopa tåget, sen att få tag i en mobiltelefon så min granne Veronica fick ringa till räddningstjänsten. Räddningstjänsten kom lite sent så de behövde inte hjälpa till, för Valentina kom loss själv genom att sparka oh kråla med benen.
När hon väl var loss gick jag med min halta ponny till stallet, då distriktvätrenären kom för att kolla på såren och bland annat dom två benen..! Distriktvätrenären gjorde nästan ingenting mer än att linda ett bandage, så vi bestämde oss istället att åka till djursjukhuset Strömsholm. På Strömholm gjorde dem en ordentlig undersökning och hittade en stor trä tagg i benet, som de fick drag ut innan det var dags för röntkenbilds tagning. Efter röntgenbilds tagningen fick hon ett nytt bandage med skena, Valentina fick sedan stanna kvar där i ca 5 dagar för mera provtagning.
Idag är hon hemma och är på förbättrings vägen 

Hej på er trevligt att du hittade hit! Jag heter Julia Kunkel är 16 och bor i Sörmlands lilla Nyköping. Min blogg handlar framförallt om min egna ponny Anima. Skulle bli jätteglad om just ni vill fullfölja Animas utveckling från fölunge → den stabil

                Valentina F

 

Valentina F är ett sto född 2006, e: Visconti - u: Donna. Valentina F och jag blev ett par första gången jag provred henne. Den 24 Maj 2011 blev hon äntligen min.   

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards